söndag 11 april 2010

Lördag - dag fyra efter operationen

Lördagsmorgon i "nya rummet".
Har bytt väderstreck och därför fått det svalare. Vinden ligger på och temperaturen börjar gå mot vinter...
Frukost 9.10. Får medicinerna 9.25. Pipig som jag är så får jag vänta med frukosten tills den värsta smättoppen är kapad.
Magen känns uppspänd...
Toalett och tvätt = trött igen, får justera ut korsetten för att kunna andas. Somnar en stund innan lunch.

Kan bara äta lite till lunch... Får helt enkelt inte plats. Får Movicol pulver, katrinplommondryck och under eftermiddagen ett glas med hela katrinplommon eftersom drycken tagit slut.
Till kväll känner jag mig som om jag svalt en hel ko - minst!

Till slut resultat! Gissa då vad! Kan inte nå till för att torka mig där bak! För mig känns detta INTE kul - måste ringa på hjälp. För personalen är detta inget konstigt, MEN det är det för mig. Gillar INTE känslan...

Tittar på TV. Slösover lite. Tittar i en tidning...

Många besökare hos andra patienter. Barn som springer i korridoren. Mig stör det inte, MEN restriktionerna - hur har man det med dem under helgen? Mina barn och jag har blivit botade av det lugnt sagt burdusa påhoppet. Trist att glädjen av att få ha ungarna kring mig inte finns... Tydligen har man inte samma regler på hela avdelningen!
Lång dag.

Känner mig inte så uppblåst i magen inför natten. Det kör rundor och det är väl inte så konstigt med alla pulver och alla katrinplommon...
Sover ok. Ber nattpersonalen väcka mig ca 04-05 efter hur deras situation ser ut och att jag då får min smärtstillande kapsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar