lördag 27 mars 2010

free gadgets - se upp!

Helt plötsligt såg det ut som om strömmen gick - helt svart - på bloggen alltså!

Försöker lära mig att "få till det" - och det är ju som bekant inte så lätt!!!



Hade lagt in en klocka på bloggen eftersom jag själv inte har någon känsla för tid längre. En skada pga min MS tyvärr - tidsuppfattningen alltså...

En fördel är att även det tråkiga går fort!



En liten varning alltså - se upp med de där trevliga tingestarna - de kan ställa till det! Free gadgets alltså! Nu är den borta - kanske lär jag mig att använda klockan i datorns list nån gång!?





Tänkte att jag så här i början av bloggandet skulle skriva om min ryggoperation. Spinal stenos - en förträngning i området, durasäcken (hinnan med ryggmärgsvätska som omsluter ryggmärgen). Hade en kota L4 som "gled in". Själv letade jag runt på nätet efter sidor där jag kunde hitta information. Försökte att se hur jag skulle kunna förstå ryggtillståndet och se hur jag kunde förbereda mig inför operationen. Det är ju en hel del som cirkulerar i tankarna...



En del i bloggen kommer nog att beskriva hur det är att leva med MS. Sjukdommen skiftar ju väldigt och här känner jag också att det känns bra att följa mina "sjukdomskollegor". En del känslor och tillstånd förknippar man kanske med MS, medan en del känns som aha och vad skönt att någon annan också känner så...



Mest av allt hoppas jag att bloggen kommer att handla om trädgård! Mitt stora intresse! Idag har ju många insett värdet av att vistas i naturliga miljöer. Rehabträdgård - det har min alltid varit! Ibland har jag ju bara lite för mycket av fjärilarnas värdväxter - nässlor och tistlar! Men det gäller att se det lilla och kunna njuta!!! Och - den är min njutning - till för mig! Ingen trädgård för "the Yellow Book" (engelsmännens trädgårdsguidebok med fina besöksträdgårdar) inte. Den som kommer på besök hos mig får inse att när man har en sjukdom så blir det nog aldrig så där fint, men man kan ju njuta för det!



Har insett att det finns många olika humlor i vår trädgård! Sånt lär man sig när inte benen vill! Och vi har många fåglar, maskar, grodor, paddor, salamandrar ......... därför blir det i alla fall inga koikarpar i min önskade damm! Karparna lär äta grodyngel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar