torsdag 25 mars 2010

"Dagen efter"...

Vilken natt!
Ja tro nu inte att det blev någon orgie - Har haft så ...ont! Fick till slut ta till de starka tabletterna för att överhuvudtaget kunna sova. Hade svårt att gå ordentligt imorse. Fick sen plussa på med fler starka tabletter igen.

Efter frukost bestämde jag mig för att ringa ortopeden igen och berätta hur ont jag fått. Pratade med sjuksköterskan som ska göra ännu en avvikelserapport. Hon tyckte också att det var trist att det ska vara Sjukresor - Samres som ska vara orsaken till att jag fått ont.
Ringde sedan Sjukresors kundtjänst(?). Framförde mina åsikter och berättade om resultatet av gårdagens transport till och från sjukhuset. Kände att man nog inte lägger allt för stor vikt vid att sätta sig in i vad en patient får för resultat efter genomförd "resetjänst". Blev lite konfunderad av svaren jag fick.

Sög på det hela en tid.
Ringde sedan den transportör som har den bårtyp som jag enligt läkarintyget ska transporteras på. När jag åkte med honom för två månader sedan fick jag ju konstigt nog inte ont!
Han bekräftade mina misstankar! Han hade varit inbokad på "min tur", men har fått besked på att framkörningen inte skulle ersättas. Klart att han inte kan köra gratis, men vem är det som betalar transporten? Svar - inte är det den som bokar om "min resa" till en "felaktig" transporttyp i alla fall - det lär ju vara Region Skåne! Ortopeden hade dessutom fått veta av Skånetrafiken att det sedan en månad tillbaka fanns "rätt" transporttyp i varje reseområde!

Vem pratar då sanning? Som detta osar är det nog mer en hundskit än en hund begraven - kanske en som kommit fram när snön töat?

Ringde "informationen" på Sjukresor och berättade att jag fått reda på pikanta uppgifter. En del uppgifter verkar ju inte stämma, eller hur?
Förklarade att jag begär resultat av mina frågor om varför man säger en sak till mig och sedan gör något annat... Jag lovar att jag ska påminna om någon råkar "glömma"!
Undrar vad vederbörande sagt om x kommit in på ICA och skulle köpa vispgrädde och sedan kommit hem med skummjölk!?
Slabbiga våfflor till kaffet vill jag lova!

Nästa tur - efter lunch ringde jag sedan till ortopeden igen och berättade om de lite konfunderande uppgifterna. Tur att chefen där snart ska ha möte med Skånetrafiken! Kan nog vara bra med fall i verkligheten... Tyvärr var jag inte den enda som "råkade" ut för samma "misstag" igår!?

Sladdertacka kanske! Jag blir bara så för...!
Tänk bara på vad våra gamla får gå igenom!
Visste du förresten att man kan få beställa sin sjukresa genom någon som sitter i Moldavien!!!

Glöm inte att det är vårfrudagen - i omskrivning - våffeldagen idag!
Det är viktigt med goda traditioner - i alla fall i vår familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar